Szkolenie, rozmowa rekrutacyjna albo biznesowa. Nagle negocjacje przerywa dzwoniący telefon. Uczestnicy spotkania tracą koncentrację, robi się chwilowe zamieszanie. Jest to jeden z momentów, w których należało wyciszyć dzwonek.

 

W jakich sytuacjach zawodowych obligatoryjnie należy wyłączyć telefon albo przynajmniej jego dzwonki?

  1. Spotkania

Może to być rozmowa rekrutacyjna, spotkanie z klientami czy wewnętrzne szkolenie. W każdym z tych przypadków najlepiej zostawić swój telefon w innym pomieszczeniu. Jeśli jednak musimy mieć go w kieszeni, kultura wymaga, by nie tylko z niego nie korzystać, ale i wyciszyć jego dźwięki.

  1. Szkolenie

Szkolenie zewnętrzne można porównać do wykładu. Jeśli nagle ciszę przerwie Twój dzwoniący telefon, prowadzący spotkanie z pewnością nie będzie zadowolony.

  1. Burza mózgów

Spotkanie wewnętrzne, wszyscy działają na największych obrotach i nagle odbierasz telefon albo zaczynasz pisać smsy. Reszta grupy może odebrać Twoje zachowanie jako niekulturalne. Co więcej, pracownicy mogą pomyśleć, że działasz na niekorzyść całego zespołu.

  1. Praca nad projektem

Telefon leżący na biurku jest rozpraszaczem samym w sobie. Jeśli zatem wykonujemy ważne zadanie, należy go schować tak, by nie był w zasięgu naszego wzroku. W przeciwnym wypadku cały czas pojawiałaby się pokusa, żeby sprawdzić messengera itd.

  1. Pracujesz w open space

Prywatne rozmowy nigdy nie wypadają dobrze, gdy otaczają Cię inni pracownicy, dlatego by nie rozpraszać ich dźwiękami swojego telefonu, wycisz je. Podobnie nie należy prowadzić konwersacji telefonicznych, które mogłyby dekoncentrować inne osoby.

Polecamy także inne artykuły z naszego działu Rynek pracy:

Co pracodawca może zyskać na tym, że pracownicy chodzą na rozmowy o pracę?

Autor artykułu

Magdalena Miler

Wszystkie wpisy autora