19 May, 2019

Dieta biurowa - jak jeść w pracy?

  1. Dieta biurowa - jak jeść w pracy?

Jak wygląda dieta przeciętnego polskiego pracownika? Śniadanie w biegu lub jego brak, fast foody i batoniki między spotkaniami. Czy w tym pędzie zapominamy o tym, że sposób odżywiania wpływa na naszą produktywność?

 

Z raportu “Praca, moc, energia w polskich firmach” przeprowadzonego przez Human Power, można wyciągnąć bardzo smutne wnioski – pracownicy notorycznie zabijają swoją produktywność złą dietę.

Gdy Instytut Żywności i Żywienia zaleca spożywanie 4-5 posiłków dziennie co 3-4 godziny (w tym jeden ciepły) i sięganie po owoce i warzywa 5 razy dziennie, 37% polskich pracowników nie je śniadań w ciągu godziny od przebudzenia, 63% robi dłuższe niż zalecane przerwy między posiłkami, a połowa ankietowanych nie sięga po warzywa i owoce. Zamiast tego 1/3 badanych przynajmniej raz w tygodniu spożywa fast foody.

Taka dieta ma wpływ na naszą produktywność. Jedynie 2% odwodnienie obniża efektywność o 20%, natomiast osoby zdrowo się odżywiające osiągają o 25% większą wydajność.

Starając się zmienić naszą biurową dietę, pamiętajmy o tym, że nasz mózg pracuje głównie na glukozie, zatem należy ją przyjmować w sposób naturalny. Jednak cukier pochodzący ze słodyczy działa bardzo krótko, a gdy jego poziom spada, czujemy senność i dekoncentrację. Przeciwnie działają owoce – zarówno suszone jak i świeże.

Jakie posiłki warto zabierać ze sobą do pracy? Jogurt naturalny z bakaliami i koktajle owocowe  spowodują wzrost glukozy, która sprzyja koncentracji; sałatki z pieczonymi lub surowymi warzywami (można je szybko przygotować w domu lub kupić w sklepie czy w większości restauracji); owoce i warzywa – jabłko, banana czy surowe marchewki są idealną przekąską w pracy.

Polecamy także inne artykuły z naszego działu Rynek pracy:

Czym jest inteligencja społeczna i jak pomaga w karierze?

Autor artykułu

Magdalena Miler

Wszystkie wpisy autora