Jaka umiejętność jest najbardziej poszukiwana w kandydatach do pracy? Odpowiedź na to pytanie może zdziwić.

 

Badania przeprowadzone przez ManpowerGroup wskazują na najbardziej pożądaną umiejętność w osobach aplikujących na współczesne stanowiska pracy. Co to takiego? Uwaga, nie jest to coś, co wiąże się z naszym doświadczeniem, zapewne nie jest to też element wiedzy, w którą wyposażyły nas studia. Rekruterzy szukają osób, które… potrafią się uczyć.

Dlaczego to właśnie ta umiejętność jest tak bardzo ważna? Ponieważ tylko rozwój i poszerzanie horyzontów mogą sprawić, że w swojej karierze będziemy posuwać się do przodu. Dodajmy, że mówimy o szybkiej umiejętności uczenia się.

Wyniki badań potwierdzają prezesi największych firm na świecie. Steve Cadigan, który był związany z portalem LinkedIn twierdzi, że zdolność szybkiego przyswajania informacji i natychmiastowego wprowadzania ich w życie jest tym, co odróżniało jego firmę od konkurencji. Co więcej, biznesmen ten uważa, że tę cechę należy podkreślić podczas rozmowy o pracę – opowiadając kandydatowi o nowym wyzwaniu, wyciągnięciu z niego wniosków i zastosowaniu ich w życiu. Jest to istotna informacja dla wszystkich starszych osób, które nie nadążają za nowoczesnymi technologiami.

Traci Wilk, która pracowała jako dyrektor HR w Starbucksie, podczas rekrutacji zawsze zadawała kandydatom pytanie o to, jakie były ich największe wyzwania w pracy i jak sobie z nimi poradzili. W ten sposób sprawdza, czy posiadają umiejętność szybkiego uczenia się.

Satya Nadella z Microsoftu poszukuje osób, które nie muszą wiedzieć wszystkiego, ale za to wszystkiego mogą się nauczyć.

Polecamy także inne artykuły z naszego działu Rynek pracy:

Kiedy musisz odbierać telefon służbowy, a kiedy nie?

Autor artykułu

Magdalena Miler

Wszystkie wpisy autora