5 March, 2019

Akcja Kupuję, nie marnuję w Lidlu

  1. Akcja Kupuję, nie marnuję w Lidlu

Blisko połowa Polaków, przyznaje się do wyrzucania żywności. Rocznie marnujemy, bo inaczej nie można tego nazwać – aż 235 kilogramy produktów spożywczych na osobę. W końcu pora coś z tym zrobić, a pomocną rękę wyciąga Lidl.

 

Co tydzień coś nowego? Klienci poznańskiego Lidla byli miło zaskoczeni, gdy zobaczyli w sklepie nowe stoisko, na którym znalazły się wczorajsze pieczywo oraz owoce i warzywa ze zbliżającą się datą końca ważności. Można było je nabyć z 70% zniżką.

Warto zauważyć, co zwykle dzieje się z pieczywem, które nie zostaje sprzedane w dzień wypieku – niestety wędruje do utylizacji. Ten smutny fakt na szczęście chce zmienić niemiecka sieć sklepów. Lidl wprowadza akcję “zero-waste”, a poznański oddział sieciówki jako pierwszy wprowadził zmiany w życie. Ich efektem jest wspomniane stoisko “Kupuję nie marnuję”.

Taka akcja spotkała się z niesamowicie ciepłym odbiorem ze strony klientów. Jest to dobra wiadomość świadcząca o tym, że nie tylko mamy świadomość problemu, ale i jesteśmy gotowi postawić krok w kierunku jego rozwiązania.

“W Lidlu wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej. Może pomagać oraz ma realny wpływ na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Dlatego zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy” – oto stanowisko sieci sklepów Lidl Polska.

Akcja Lidla jest przemyślana, na nowych stoiskach znajdują się dokładnie te produkty, które Polacy najczęściej wyrzucają do kosza. Z badań Millward Brown wykonanych na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności wynika, że są to pieczywo, warzywa i owoce.

Najczęstszym powodem, dla którego wyrzucamy produkty do kosza jest przegapienie daty ważności. Jest to ściśle powiązane z faktem, że kupujemy o wiele więcej rzeczy niż potrzebujemy. Takie sytuacje mają miejsce zwłaszcza, gdy robimy zakupy w supermarketach i nie robimy listy tego, co powinno trafić do koszyka.

Problem mają również sklepy. Na przestrzeni lat 2016 i 2017 z sieci sklepów Tesco wyrzucono ponad 5 tysięcy ton żywności. Skłoniło to władze sklepów do zaktualizowania polityki promocyjnej przyczyniającej się do robienia nieprzemyślanych zakupów.

Lidl stawia na odpowiedzialną konsumpcję i choć nowy pomysł jest w fazie testowej, cieszy się już sporym zainteresowaniem i powoduje ciepły odezw ze strony klientów.

Polecamy także inne artykuły z naszego działu Lifestyle:

Jedzenie, lody i kosmetyki w opakowaniach zwrotnych z dowozem do domu – nowy trend wielkich firm?

Autor artykułu

Magdalena Miler

Wszystkie wpisy autora