Krośnieńskie Huty Szkła “Krosno” to jedno z tych polskich przedsiębiorstw, których nazwę zna chyba każdy Polak. Jednak mimo że ten znany producent szkła gospodarczego jest jednym z światowych liderów w branży, w ostatnich latach niewiele o nim słyszeliśmy. I tak, jak kiedyś produkty tej firmy były w każdym domu, to w ostatnich latach – paradoksalnie tych, w których interesujemy się wnętrzami (w tym wyposażaniem kuchni) tak, jak nigdy wcześniej – słuch nieco o niej zaginął. Teraz kultowa polska marka wraca z kolekcją, która nawet nie jest na czasie, a wydaje się wytyczać nowe trendy.

 

Krosno D’Sign to nowa linia kultowej polskiej marki, która powstała we współpracy z Karimem Rashidem, a jej zadaniem jest otworzenie nowego rozdziału w historii firmy. W pierwszej kolekcji nowej linii znajdziemy produkty luksusowe, które łączą w sobie intensywne barwy z geometrycznymi wzorami. Wyróżniają się symetrycznymi elementami, formą cylindrów i stożków przywołujących na myśl “czystą geometrię”. W skład kolekcji Sacred wchodzi kilkanaście produktów – szklanki, kieliszki, karafka, wazon, patery, misy i świeczniki. Znajdziemy w niej kolory bursztynu, ametystu, zieleni i niebieskiego.

 

“Szkło jest surowcem idealnym – organicznym i płynnym, a jednocześnie może być surowe i czyste. Stąd nieskończone możliwości w tworzeniu kreacji i nowych form. Myślę, że razem z Krosnem podzielamy filozofię, która obejmuje płynność ruchów i pęd do przodu, wciąż reinterpretując rzeźbiarskie możliwości szkła” – mówi Karim Rashid.

 

Kolekcja Sacred została zaprezentowana na targach Ambiente 2019 we Frankfurcie i zachwyciła osoby związane z branżą. Karim Rashid jest światowej sławy projektantem, który słynie z odważnego i eklektycznego stylu. W przyszłości marka Krosno planuje kolejne limitowane kolekcje tworzone we współpracy z międzynarodowymi designerami.

Polecamy także inne artykuły z naszego działu Lifestyle:

Przegląd zimowych sportów

Autor artykułu

Magdalena Miler

Wszystkie wpisy autora